Direktlänk till inlägg 25 augusti 2009

Badrummet utvecklas

Av Annika - 25 augusti 2009 08:42

Då börjar det även hända mer synbara grejer i badrummet.


Väggarna är färdigreglade, isoleringen på plats, våtrumsskivorna likaså.  Allt pusslande är klart. Lelle har städat och dammsugit bottenplattan och sprayat mer svampdödande medel. I söndags blev golvet även förberett för Opti-Vent mattan genom att primern lades på där mattan skall fästas. Igår la han då på mattan, skar till, passade, tog ut för avloppsrör och fäste mattan och uppviken för luftnersläppen. Mattan fäster man medklibbiga gummisträgar som ser tjärade ut. Det är JÄTTEVIKTIGT att det blir tätt överallt, annars tappar systemet sin funktion. För att vara säker på att det är tätt så testas det med rökgas. I vanliga fall gör man testet för hela golvet, med fläkten på plats, men vi kommer att få testa badrummet för sig eftersom vi skall göra det i två etapper. Tanken är nämligen att när isolering och spån är på plats i badrummet så golvet kan flytspacklas, så skall Lelle fortsätta med resten medan jag tar vid i badrummet med ytskikten. 


//Annika

 
 
Majsan

Majsan

25 augusti 2009 09:22

Blir hela tiden så imponerad av allt ni gör. Tänk om man bara kunde vara var hälften så kunnig.

http://www.puzzelpudel.se

 
Ingen bild

Annapanna

28 augusti 2009 23:02

Jösses vad ni kämpar och står i! Fint blir det!

 
Ingen bild

Leone

30 augusti 2009 16:09

Jösses!
Vad ni är rediga! Inte annat än att man blir imponerad. Ska själv lägga mig på golvet och skruva bort en special"tunnel" som de hade satt dit för att stoppa kablar i.... men ska det nu upp tapetvåder vill jag inte ha den där!
Så vi får se hur långt denna tant kommer idag.

Heja Monya och Tarzan! Men hörrni slit inte ut matte och husse - de ska orka uppdatera och fixa hemma också
Leone

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 1 april 2017 12:38


Frosten är ut marken och tack vare en mild vinter så har det gått att gräva redan i ett par veckor.   Förra helgen roade jag mig med att ta upp en av de gamla odlingslådorna uppe på terrassen vid växthuset. Den har de börjat murkna. Där har jag n...

Av Annika - 2 januari 2017 14:47

Så vad ska man hitta på 2017 då?   Förhoppningen är att jag ska hitta tillräckligt med tid åt att ta vid spårträningen på allvar så att jag kan starta Ginny i spåret. Yzma ska starta sin första "riktiga" lydnadstävling i januari. Har inga förhopp...

Av Annika - 28 december 2016 09:38

Tiden går bevisligen fort. Trots att vi inte haft några valpar den här hösten så har det uppenbarligen rasslar förbi. Sommarsemestern avlöpte väl. Trots en del missöden med husvagnen. Körförbud, elfel, ombesiktning o en kyl som ena stunden funger...

Av Annika - 25 juli 2016 19:38

Jag hann förstås jubla lite för fort över kylskåpet igår kväll. När jag fått kylen tillbaka på sin plats o ännu senare gick ner för att kolla så att den fungerade: så gjorde den givetvis inte det. Vad #svordom liksom! Så jag kopplade ur gasol och el ...

Av Annika - 24 juli 2016 20:40


I torsdags kom ytterligare en riddare till undsättning. Den här gången i en svart kinesisk jeep. Be mig inte stava till namnet för det kommer inte att bli rätt. Men med Anders hjälp så fick vi igång bromsljusen och händig som han är fixade han även d...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards